Partner serwisu
Drogi i autostrady

Warszawa: Most Syreny zamiast mostu Grota-Roweckiego?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
25-09-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Gazeta Wyborcza

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Warszawa: Most Syreny zamiast mostu Grota-Roweckiego?
fot. Djenan, flickr.com, CCA
Przebudowa mostu Grota-Roweckiego w Warszawie wiąże się z dużymi problemami komunikacyjnymi w mieście oraz z 200-milionowymi kosztami społecznymi spowodowanymi przez spodziewane korki. Miasto chce, by na czas prac przez Wisłę przerzucono awaryjną przeprawę – pisze „Gazeta Wyborcza”.

Dzięki zmontowaniu wojskowej konstrukcji takiej jak most Syreny, możliwe byłoby odblokowanie dużej części stolicy po zamknięciu dróg dojazdowych i zjazdowych na most Grota-Roweckiego i Trasę AK. Jest to jeden z najbardziej ruchliwych odcinków w kraju, po którym porusza się 140 tys. samochodów dziennie.


Za trzy lata most Grota ma zyskać parametry drogi ekspresowej oraz pięć pasów ruchu dzięki poszerzeniu mostu. Inwestycja pochłonie niemal 1 mld zł i jest przygotowywana przez GDDKiA. Jak dowiedziała się „Gazeta Wyborcza”, władze miasta chcą otworzyć dodatkowy most, jednak oficjalnie nic się nie mówi o tym pomyśle.


Prace na Trasie AK od Powązek do Żerania oraz budowa II linii metra nałożą się na siebie i spowodują duże utrudnienia. GDDKiA nie może jednak czekać ze swoją inwestycją ze względu na to, że w 2015 roku mija czas na rozliczenie dużej dotacji z Unii Europejskiej.


Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad nie udało się jeszcze rozstrzygnąć przetargu na wykonawcę robót. W tym czasie miejskie biuro koordynacji inwestycji i remontów zleciło analizę skutków rozkopania Trasy AK i mostu Grota-Roweckiego.

 


Większy widok mapy


Wstępnie założono, że most Grota-Roweckiego i Trasa AK od ulicy Modlińskiej do Powązkowskiej będą zamykane połówkami razem ze zjazdami i wjazdami od strony południowej i północnej. Przez ten czas zostanie rozebrana i odbudowana większość wiaduktów i estakad, a ruch będzie odbywać się na sąsiedniej jezdni.


Utrudnienia w czasie prac będą sięgać od Młocin, Bielan, Tarchomina, przez Żoliborz, Bródno, Targówek aż do centrum Pragi i Śródmieście. Dwukrotnie wzrośnie ruch na moście Północnym. Andrzej Brzeziński z firmy TransEko, która opracowała analizę skutków prac chce zarekomendować Zarządowi Transportu Miejskiego wycofanie jak największej liczby autobusów z Trasy AK.


Zmiany w ruchu mają skrócić czas tracony w korkach oraz straty społeczne do 80 mln zł rocznie. Brzeziński przyznaje również, że poza oficjalną częścią zlecenia wykonał również prywatną analizę, gdzie znalazło się miejsce dla tymczasowej przeprawy w osi ulicy Krasińskiego na Żoliborzu.


Do stworzenia mostu posłużyłyby elementy wojskowej konstrukcji, która w latach 1985-2000 funkcjonowała jako most Syreny. Budowa takiego obiektu to koszt rzędu kilkunastu milionów złotych.
 

Całość artykułu

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5